עמוד הבית / 10 סיבות טובות לשחות

10 סיבות טובות לשחות

אינספור פעמים שמעתם המלצות על פעילות גופנית בכלל ועל אימוני שחייה בפרט אך לא ידעתם מה עומד מאחורי הסיסמאות…
ריכזנו עבורכם רשימה חלקית של 9 סיבות מרכזיות להיכנס לבריכה, ויפה שעה אחת קודם.

שחייה בריאה לגוף

1. בריאות הלב – שחייה נכונה מספקת פעילות קרדיווסקולרית משתנה, בהנחה שמתרגלים בהתמדה ותוך כדי פיתוח טכניקה. על אף שצורות אחרות של התעמלות יכולות להיות יעילות יותר ויותר מאמצות את הפעילות הלבבית, תוספת שחייה לרוטינה תשפר את הכושר באופן משמעותי.

2 בריאות קוגנטיבית – שחיית מבוגרים מפחיתה פלאים את הסיכון לפתח ליקויים קוגניטיביים, כגון דמנציה, אלצהיימר ומחלות נוירודגנרטיביות שונות.

3. איזון המבנה – שחייה עוזרת לבניית שרירים ארוכים ורזים יותר, הרבה יותר ממסת השריר הצפופה והקצרה שמתפתחת בעת אימון משקולות. שרירים של שחיינים מגבירים את חילוף החומרים ועוזרים בשריפת קלוריות מוגברת.

4. אימון משולב – חוץ מהגברת סיבולת לב ריאה תוך חיזוק השריר, שחייה היא פעילות שאפשר לעשות מדי יום, והיא נותנת הפוגה מאימוני כוח, משקולות או כדורסל וכו'. שחייה היא ספורט שנותן לגוף זמן להחלים ואינה מעמיסה על השריר.

5. גמישות מוגברת – בריכה מחוממת מרגיעה את השרירים, מגבירה גמישות ומאפשרת את אחד הדברים החשובים בספורט- המתיחות. אחרי פעילות אינטנסיבית של יצירת חומצות חלב כגון ריצה, אופניים, משקולות, שחייה רגועה מאפשרת לטוקסינים רעילים להשתחרר מהגוף וכך מונעת התכווצויות ושרירים תפוסים ביום למחרת. אם אתם סובלים מכאבים ואי נוחות באזור הגב אז תדעו שמחקרים מראים כי שחייה לכאבי גב היא פתרון נפלא.

6. חיזוק מרכז הגוף – שחיינים מפתחים את ה'ליבה' משום שבעת השחייה כל הגוף פועל סימולטנית. אף על פי ש 70% מפעילות השחייה מאמצת את פלג הגוף העליון, הרגלים עוזרות בדחיפת הגוף בפעילות דמויית סנפירים ושליטה ביצירת תנועה אחידה וקצבית.

7. סבילות – שחיינים יכולים לשחות זמן רב יותר מכל פעילות גופנית אחרת. עם הטכניקה הנכונה, שחיינים יכולים להתאמן משך זמן ארוך יותר מאשר ריצה, למשל, וכתוצאה מכך נשרפות יותר קלוריות.

8. שחיינים שמתאמצים ומתנשמים בחזקה בסוף מקצה שורפים קלוריות רבות. המפתח לאיבוד משקל רציני הוא לדחוף קדימה ולהתאמץ יותר. גם ללבישת בגד ים בפומבי יש השפעה ביצירת מוטיבציה להורדה במשקל.

שחייה בריאה לנפש

9. חוויה – כמו כל פעילות שנעשית בחוץ, השחייה היא חוויתית במיוחד אם נעשית בגופי מים טבעיים. גם בימי הקיץ, פעילות זו היא כיפית ומרעננת.

10. פעילות חברתית מקרבת – במיוחד כשאפשר להצטרף לקבוצת תריאטלון או נבחרת שחייה מקומית. פעילות חברתית מגבירה את המוטיבציה ואימון אישי ומקצועי יותר משפר את הטכניקה ועמה את התוצאות.

רשימה זו נועדה להאיר על הדרכים בהן שחייה יכולה להוסיף לאיכות חייכם. גם אם לא תהפכו את השחייה לאימון הכושר העיקרי שלכם, כדאי לשלב אותה בכלל הפעילות הגופנית כחלק בלתי נפרד.

אנחנו בבית הספר לשחייה "בועות" בתל אביב שמים דגש הן על הפן הבריאותי והן על הפן של איכות החיים. מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ולהשתלב בפעילות גופנית מעוררת ומלאת בריאות!




סיבות טובות לשחייה

 

סיבות להיכנס לבריכה

 

קבעו עכשיו שיעור ניסיון ללא התחייבות! קבעו עכשיו שיעור ניסיון ללא התחייבות! מלאו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם



למידע וייעוץ מקצועי