חיזוק חגורת כתפיים בילדים

כיום, כ-70% מהילדים בגילאים 4-6 סובלים מחגורת כתפיים חלשה. שיטות הטיפול המקובלות הן ריפוי בעיסוק, ועבודה על מוטוריקה גסה ועדינה הנחוצה כל כך להתייחסות בגילאים הללו. כבר בכיתה א' נדרשת מהילדים הסתגלות משמעותית למסגרת שונה בה הם נתקלים בשימוש במיומנויות שונות, גירויים וקשיים, ולכן כדאי להתחיל באימון וחיזוק הילדים מוקדם ככל האפשר, מבחינה פיזית ואישית. בעזרת משחקי מים ניתן לחזק אותם ולהכין אותם טוב יותר ללימודים.

תרגילי מים לחיזוק חגורת הכתפיים

תרגילי תפיסת מים נעשים עם אצבעות פתוחות. המטרה היא ליצור התקדמות במים תוך כדי גריפה בזויות שונות. הנה מספר דוגמאות:

  1. ישיבה על בננה, עיגולים בידיים ואיסוף כדורים.
  2. עיגולים בידיים בקצב שונה, פעם מהיר ופעם לאט.
  3. היפוך מתחת למים מהגב לבטן ובחזרה.
  4. שחייה רגילה בכל סגנון.
  5. התרגיל הקלאסי – רגליים מובילות את ההתקדמות, הראש בחוץ, הידיים צמודות למותן וזזות בצורה מהירה ימינה ושמאלה, וכפות הידיים מופנות כלפי הרצפה ומתקדמות לכיוון הרגליים.

ב"בועות", בית הספר לשחייה בתל אביב, אנו משלבים באימון תרגילים ומשחקים רבים בהתאם לגילו ויכולתו של הילד וכן בהתאם לגירוי הנדרש עבורו. עבודת האצבעות בתרגילים אלו מפתחת את המוטוריקה העדינה ומגדילה את טווח תנועת האצבעות והשליטה בהן.

את חגורת הכתפיים חשוב מאד לחזק ולפתח בקרב ילדים בגיל 3-6 ובכלל, חשיבות ההליכה הזקופה קשורה גם לכאבי גב, הליכה שפופה ונזק אפשרי לעמוד השדרה הנגרם עקב כך. בגיל צעיר היא גדולה, ונבנית בהדרגה.

אנו, בבית הספר בועות, שמים דגש על חיזוק חגורת הכתפיים אצל ילדים ומשתדלים לעשות זאת בעת פעילויות מגוונות ומהנות עבור הילדים.

שחייה להתפתחות הכתפיים

תהליך חיזוק חגורת הכתפיים, בניית שריר ואיזון בין השרירים הקדמיים והאחוריים אורך מספר חודשים. במהלך תקופה זאת הילד מחזק את השרירים ולומד לשחות, הקואורדינציה שלו משתפרת, הוא נהנה במים ורוצה להתקדם מהר יותר. תרגילי תפיסת מים עוזרים במקרה הזה לחזק את אותה חגורת כתפיים תוך כדי סיפוק הנובע מהתקדמות במהירות בתוך המים.

לשחייה, שילוב סגנונות ומשחקי קואורדינציה במים בגיל צעיר יש חשיבות גבוהה מאד ליציבה והתפתחות חגורת הכתפיים, השרירים וחוזק המפרקים. בגיל מבוגר יותר השחייה עוזרת לשמור על גוף בריא, לשחרר ולשמן מפרקים ולחזק שרירים. לא מעט מחקרים שנעשו בנושא הראו כי שחייה לכאבי גב היא דרך נהדרת למניעה של כאבים ושמירה על החוליות והדיסק הבין חולייתי.

אם ילדכם סובל מחגורת כתפיים חלשה, אם אתם מרגישים כי יש מקום לשיפור הקוארדינציה וחיזוק השרירים שלו אז מהרו לרשום אותו לחוג שחייה לילדים.

אנחנו מזמינים אתכם להגיע לשיעור אבחון, ללא עלות, בו נבדוק את רמתו של הילד ונשבץ אותו במקום המתאים לו ביותר. בועות, בית הספר לשחייה, מציע אפשרויות רבות של לימוד שחיה לילדים: שיעורי שחייה פרטיים, זוגיים או קבוצתיים, חוגי שחייה המתקיימים לאורך השנה, פעילויות אתגריות ואף שיפור סגנון למי שמתאים.



חיזוק חגורת כתפיים בילדים

קבעו עכשיו שיעור ניסיון ללא התחייבות! קבעו עכשיו שיעור ניסיון ללא התחייבות! מלאו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם



למידע וייעוץ מקצועי