עמוד הבית / חיזוק חגורת כתפיים אצל ילדים

חיזוק חגורת כתפיים אצל ילדים

חיזוק חגורת כתפיים לילדים הפך לנושא מבוקש מאוד בקרב הורים, מאחר והנתונים מצביעים על כ-70% מהילדים בגילאים 4-6 אשר סובלים מחגורת כתפיים חלשה.
שיטות הטיפול המקובלות הן ריפוי בעיסוק, ועבודה על מוטוריקה גסה ועדינה הנחוצה כל כך להתייחסות בגילאים הללו.

מעבר לשיטות המקובלות, הולכת וצוברת תאוצה שחיה לחיזוק חגורת הכתפיים. בעזרת משחקי מים ניתן לחזק את חגורת הכתפיים בקרב ילדים, ולאפשר להם לעשות זאת בצורה מהנה ואפקטיבית.

תרגילי מים לחיזוק חגורת הכתפיים

כבר בכיתה א' נדרשת מהילדים הסתגלות משמעותית למסגרת שונה בה הם נתקלים בשימוש במיומנויות שונות, גירויים וקשיים, ולכן כדאי להתחיל באימון וחיזוק הילדים מוקדם ככל האפשר, מבחינה פיזית ואישית. אחת הדרכים היעילות ביותר, אשר הופכת לשגורה יותר ויותר בפי אורתופדים ופיזיותרפיסטים, היא שיעורי שחייה לילדים.

באמצעות שיעורי שחייה ותרגילים המותאמים אישית ניתן לחזק את חגורת הכתפיים, את שרירי מייצבי הכתף ואת השרירים הסינרגיסטיים.

תרגילי תפיסת מים כדאי שיעשו עם אצבעות פתוחות, כאשר מטרתם ליצור תנועה ומגמה של התקדמות במים תוך כדי גריפת המים בזויות שונות.
לפניכם מספר דוגמאות:

  1. ישיבה על אביזר כדוגמת בננה, תנועות של עיגולים בידיים תוך כדי איסוף כדורים.
  2. תנועות עיגולים בידיים במקצבים שונים, פעם לאט ופעם מהיר יותר.
  3. היפוך מתחת למים מהגב לבטן ובחזרה.
  4. שחייה בכל סגנון, כלומר כל שחייה רגילה יכולה להועיל לחיזוק חגורת הכתפיים.
  5. תרגיל שחייה קלאסי – רגליים מובילות את התנועה, הראש מחוץ למים, הידיים נותרות צמודות למותניים וזזות במהירות שמאלה וימינה, כאשר כפות הידיים פונות כלפי הרצפה ונעות לכיוון הרגליים.

ב"בועות", בית הספר לשחייה בתל אביב, אנו משלבים באימון תרגילים ומשחקים רבים בהתאם לגילו ויכולתו של הילד וכן בהתאם לגירוי הנדרש עבורו. עבודת האצבעות בתרגילים אלו מפתחת את המוטוריקה העדינה ומגדילה את טווח תנועת האצבעות והשליטה בהן.

את חגורת הכתפיים חשוב מאד לחזק ולפתח בקרב ילדים בגיל 3-6 ובכלל, חשיבות ההליכה הזקופה קשורה גם לכאבי גב, הליכה שפופה ונזק אפשרי לעמוד השדרה הנגרם עקב כך. בגיל צעיר היא גדולה, ונבנית בהדרגה.

אנו, בבית הספר בועות, שמים דגש על חיזוק חגורת הכתפיים אצל ילדים ומשתדלים לעשות זאת בעת פעילויות מגוונות ומהנות עבור הילדים.

שחייה לחיזוק חגורת הכתפיים

תהליך חיזוק חגורת הכתפיים, בניית שריר ואיזון בין השרירים הקדמיים והאחוריים אורך מספר חודשים. במהלך תקופה זאת הילד מחזק את השרירים ולומד לשחות, הקואורדינציה שלו משתפרת, הוא נהנה במים ורוצה להתקדם מהר יותר. תרגילי תפיסת מים עוזרים במקרה הזה בחיזוק חגורת כתפיים חלשה אצל ילדים תוך כדי סיפוק הנובע מהתקדמות במהירות בתוך המים.

לשחייה, שילוב סגנונות ומשחקי קואורדינציה במים בגיל צעיר יש חשיבות גבוהה מאד ליציבה והתפתחות חגורת הכתפיים, השרירים וחוזק המפרקים. בגיל מבוגר יותר השחייה עוזרת לשמור על גוף בריא, לשחרר ולשמן מפרקים ולחזק שרירים. לא מעט מחקרים שנעשו בנושא הראו כי שחייה לכאבי גב היא דרך נהדרת למניעה של כאבים ושמירה על החוליות והדיסק הבין חולייתי.

אם ילדכם סובל מחגורת כתפיים חלשה, אם אתם מרגישים כי יש מקום לשיפור הקוארדינציה וחיזוק השרירים שלו אז מהרו לרשום אותו לחוג שחייה לילדים, במהלך הלימוד ילדכם ייחשף, למגוון תרגילים לחיזוק חגורת הכתפיים.

במקביל, אנחנו ממליצים לכם להתחיל להכין את הילד ולבצע תרגילים לחיזוק על בסיס קבוע (כמובן שמומלץ להתייעץ עם פיזיותרפיסט או אורתופד לבניית תוכנית מותאמת אישית).

הנה שני תרגילים שיסייעו לחיזוק חגורת הכתפיים:

תרגילים לחיזוק חגורת הכתפיים לילדים – תרגילים לחיזוק הכתפיים בבית

ריכזנו עבורכם מס' תרגילים לחיזוק חגורת הכתפיים, אותם אתם יכולים לבצע בבית לפני האימון.
מומלץ להתחיל עם חימום קצר לפני ביצוע התרגילים.

תרגיל ראשון 
בישיבה זקופה, להישען עם הגב על המשענת ולהרים את שתי המשקולות (משקל בהתאם לילד/ה) לאט למעלה כלפי התקרה. לבצע 8-10 חזרות, 2-3 סטים.
ברשת תמצאו תרגילי כתפיים עם משקולות רבים, אנחנו הוספנו תרגיל בודד.

תרגילי כתפיים עם משקולות -בועות

 

תרגיל שני 

להישען על האמות, מרפקים מתחת לכתפיים, גב ישר (ללא קימור או קיעור), להחזיק חזק את הבטן (למשוך אותה כלפי מעלה), דריכה על אצבעות הרגליים עם ברכיים ישרות. להישאר במנח באופן סטטי (ללא תזוזה) למשך 10 שניות. במידה וקל- לנסות להישאר יותר זמן (בהדרגה).

חיזוק חגורת כתפיים לילדים - בועות


תרגיל שלישי

פלאנק צידי-
ניתן לבצע עם יד ישרה והישענות על כף היד (קשה יותר), או עם הישענות על האמה (קל יותר). להרים את המותן באוויר תוך השענות על צידי הרגל (רגל על רגל, רגליים ישרות). היד העליונה יכולה לתמוך את הרצפה מלפנים (קל יותר) או להיות מורמת באוויר (קשה יותר). להישאר במנח 10 שניות ללא תזוזה.

פלאנק לחיזוק כתפיים ילדים

 

שיעורי שחייה לילדים לחיזוק חגורת כתפיים – בועות

שחיה לחיזוק חגורת הכתפיים - בועות

לסיכום, אנחנו מזמינים אתכם להגיע לשיעור אבחון, ללא עלות, בו נבדוק את רמתו של הילד ונשבץ אותו במקום המתאים לו ביותר. בועות, בית הספר לשחייה, מציע אפשרויות רבות של לימוד שחיה לילדים, כמובן שתוך כדי האימון אנחנו נעבוד על חיזוק חגורת כפתיים אצל ילדים : שיעורי שחייה פרטיים, זוגיים או קבוצתיים, חוגי שחייה המתקיימים לאורך השנה, פעילויות אתגריות ואף שיפור סגנון למי שמתאים.

אנחנו אוהבים ילדים ונשמח לסייע לילדכם לחזק את חגורת הכתפיים, ועוד להנות מזה.

מוזמנים ליצור איתנו קשר בלשונית המופיעה מטה או בטלפון – 072-3717229

 




חיזוק חגורת כתפיים בילדים

 

קבעו עכשיו שיעור ניסיון ללא התחייבות! קבעו עכשיו שיעור ניסיון ללא התחייבות! מלאו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם



למידע וייעוץ מקצועי