עמוד הבית / שחייה לכאבי גב – האם זה באמת מומלץ?

שחייה לכאבי גב – האם זה באמת מומלץ?

שחייה לכאבי גב – מיתוס או אמת?
פעמים רבות פונים אלינו בשאלות האם שחייה תסייע בהפחתת כאבי גב, האם הכניסה למים אמורה לשפר את תחושת הכאב והאם יש בה בכדי למנוע הופעת כאבים בעתיד? מניחים שאחרי שתקראו את העובדות הבאות, יחד עם המחקרים התומכים בהן, תקבלו החלטה מושכלת בכוחות עצמכם.

 

האם שחייה לכאבי גב אכן תורמת?

אנשים רבים מוצאים בשיעורי שחייה בפרט ובפעילות תת מימית בכלל כמקלות באופן משמעותי על כאבי הגב שלהם, וכפי שתיווכחו בהמשך, יש מחקרים רבים שגם תומכים בכך.

עם זאת, חשוב מאוד לציין שלא כל אדם עם כאב גב צריך למהר ולקפוץ למים העמוקים, מדוע? מאחר ולכאבי גב יש יותר מגורם פוטנציאלי אחד, ולפני שבוחרים באסטרטגיה טיפולית יש לאבחן את הסיבה והנזק. רק אחר-כך, ניתן להעריך ולבנות את אופי ותכנית הטיפולים.

אם כבר עברתם את שלב האבחון הראשוני או שאתם פונים לכתבה הזו על מנת למנוע כאבי גב עתידיים אז תדעו שמטרות השחייה הן: לחזק את שרירי הליבה ואת שרירי הגב, וזאת על מנת להפחית עומס מעמוד השדרה.

 

האם חוג שחייה במקרה של כאבי גב עדיף על פעילויות אחרות?

ישנן המון פעילויות גופניות שתורמות לשיפור הכושר הגופני, לחיזוק קבוצות שרירים ואף לדיווח בשיפור באיכות החיים. אך האם עדיפה פעילות מסוימת על אחרות, האם שחייה לכאבי גב היא האופציה העדיפה בכל הקשור לטיפול ומניעה של כאבי גב?

מחקר שערך השוואה בין שיעורי שחייה לבין פעילות גופנית הנערכת ביבשה בקרב אנשים שסבלו מכאב כרוני בגב תחתון, מצא כי פעילות בתוך המים יעילה יותר ממקבילתה. המחקר בחן 65 אנשים שחולקו בצורה אקראית בין הפעילויות השונות ודיווחו על תחושותיהם לגבי טווח התנועה שלהם, רמת הכאב, רמת המוגבלות ואיכות החיים.

כמובן שאין זה אומר שלא כדאי לבצע פעילויות גופניות נוספות, אך תדעו שהכניסה לבריכה היא משמעותית עבור אנשים עם כאבי גב.

 

האם בית ספר לשחייה מעניק ערך מוסף?

כפי ששמתם לב, הדגש הוא על חוג או לימודי שחייה מאחר והם מלווים על ידי מדריכי שחייה מיומנים, וזהו דגש שיש לשים עליו את האצבע. כאשר לוקחים חלק בפעילות חובבנית, ללא השגחה מקצועית, אז ישנו כמובן פוטנציאל נזק, ויהיה מי שיגרום לעצמו כאבים חזקים יותר מאלה אשר נכנס איתם לבריכה.

אם בחרתם בשיעורי שחייה מקצועיים, בליווי מדריך שחייה מקצועי, אז סביר להניח שבחרתם נכון.

ביצעתם פעילות גופנית בהשגחה צמודה של איש מקצוע? סיכוי גבוה שתחושו שיפור ניכר בתחושת הכאב ותגלו גם טווח תנועות משופר. כיצד אנחנו יודעים אתם שואלים? זה המחקר מספר לנו – סקירה של 18 מחקרים שבוצעו העלתה את הממצאים המדהימים.

כאבי גב לילדים

גם בהקשר של שחייה כטיפול לכאבי גב לילדים יש עדויות שמדובר על ספורט שמוביל לשיפור ניכר, הן בהפחתת כאבי הגב והן בחיזוק חגורת הכתפיים. חיזוק שרירי ליבה מפחית עומס מעמוד השדרה ומקל על כאבי גב בילדים. אל תחכו, בואו לקבל ייעוץ ללא עלות בבית ספר לשחייה של בועות ותתחילו עוד היום בטיפול בכאבי גב אצל ילדים.
לכן אם חיפשתם ספורט מומלץ לכאבי גב, אנחנו בחום ממליצים ליצור קשר ולקפוץ למים!

 

כמה פעמים צריך לשחות בשבוע בשביל לחוש שיפור בכאבי הגב?

מחקר שנערך ביפן ובדק 35 נבדקים עם כאבי גב תחתון שלקחו חלק בשיעורי שחייה במשך 6 חודשים מצא כי ככל שקבוצת המתאמנים ביקרו בתדירות תכופה יותר בבריכת השחייה כך הם דיווחו על שיפור ניכר יותר:

שבעה נבדקים שחו פעם בשבוע, 19 שחו פעמיים בשבוע ושאר הנבדקים שחו מעל 3 פעמים. יש לציין שמעל ל-90% אחוז מהנבדקים חוו שיפור בכאבי הגב שלהם ואלה ששחו פעמיים או יותר דיווחו על שיפור משמעותי יותר.

אם פעמיים בשבוע נשמע לכם תובעני או טובעני, אז רצוי שתתחילו משיעור אחד למשך מספר שבועות. כאשר תחושו שיפור תגיע גם המוטיבציה להעלאת תדירות האימונים.

 

המלצות נוספות של מדריכי שחייה לטיפול בכאבי גב חזקים

1. ההמלצה החמה ביותר היא לא להתפשר, ולבצע פעילות בליווי מדריכי שחייה מנוסים.

אם כבר הגעתם לשלב בו אתם סובלים מכאבי גב או בעיות אורטופדיות אחרות אז כנראה ואתם צריכים מדריכי שחייה מיומנים לטיפול בכאבי גב חזקים, הן לבניית תכנית האימונים והן למעקב אישי אחר התנועות, הטכניקה, הלמידה וגרף השיפור.

כאשר לוקחים חלק בשיעורי שחייה מקצועיים אז גרף הלמידה צפוי להיות מהיר יותר וההשגחה הצמודה מועילה לחיזוק נקודות החולשה של השחיין, יחד עם מתן מענה לבעיות איתן הגיע.

רבים מהאנשים שמגיעים לבריכת השחייה עקב בעיות כאלו ואחרות, ועושים את הקפיצה למים ללא מדריך, מגלים כי לא רק שאין שיפור בכאב אלא להפך, הכאב רק החמיר, ואז כמובן הם מתייאשים ולא ממשיכים לשחות.

אנחנו בבועות מציעים את ההפך! את הצעדים הראשונים שלכם תבצעו בעזרת מדריכי שחייה מיומנים, ולאחר שתרכשו ארגז כלים מקצועי, תוכלו להמשיך לשחות להנאתכם, ללא צורך בהשגחה צמודה. כך גם תגלו הנאה מהפעילות וגם תדעו שאתם פועלים נכון.

 

2. ההמלצה שנייה, והחמה לא פחות, היא מציאת שיעורי שחייה שמתאימים למצבכם, ולא להפך. אל תצטרפו לחוגי שחייה או שיעורים המיועדים לאוכלוסייה כללית ובריאה, אלא, תחפשו שיעורי שחייה אישיים ומותאמים אישית, ובמקרה המתואר לעיל – שחייה לכאבי גב.

אנחנו בבית הספר לשחייה בועות בתל אביב שמים דגש רב על בניית תכנים אימונים אישית, המתבססת על מצבו הגופני של המטופל, על יכולותיו האישיות, על הכושר הגופני איתו הגיע וכמובן על צרכיו ומטרותיו.

כאשר מגיע מתאמן המתלונן על כאבי גב או בעיות אורתופדיות שונות אנו מתאימים את סגנון השחייה לבעיה הקיימת, ופועלים לשיפור האספקטים שיסייעו לו לחוש שיפור ולהימנע מתחושות הכאב. שחייה לטיפול בכאבי גב מצריכה ליווי צמוד ואנשי מקצוע בעלי ידע וניסיון בנושא.

 

3. ההמלצה השלישית היא להימנע מדחיינות!

אין מדובר על המלצה ספציפית לעולם השחייה אלא כהמלצה כללית שנוגעת לתחומים רבים, ובעיקר לתחום הבריאות ואיכות החיים.

אם אתם סובלים מבעיה מסוימת או חשים שגופכם אינו מתפקד כתמול שלשום אז תדעו כי זהו דגל אדום וקריאת השכמה. את הגוף צריך לתחזק בקפידה, על מנת שימשיך לשרת אתכם כראוי. התייחסו אליו בכבוד הראוי והעניקו לו פעילות גופנית בריאה ומתחזקת, ויפה שעה אחת קודם.

 

לסיכום, בועות, בית הספר המוביל לשיעורי שחייה בתל אביב, מציע שיעור אבחון ללא התחייבות, בו נתרשם מהמצב הגופני שלכם, ונבנה יחדיו תכנית אימונים מותאמת אישית. זכרו כי שחייה לכאבי גב עזרה למספר לא מבוטל של אנשים ולכן, יפה שעה אחת קודם לקפוץ לבריכה.

צרו קשר עוד היום ותקבלו את כל הפרטים הדרושים, בדרך לשיפור איכות החיים שלכם!




שחייה לכאבי גב

השחייה תעזור לכאבי גב?

 

 

 

 

כאבי גב ודרכי טיפול

מכירים את התחושה הזו?

קבעו עכשיו שיעור ניסיון ללא התחייבות! קבעו עכשיו שיעור ניסיון ללא התחייבות! מלאו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם



למידע וייעוץ מקצועי