עמוד הבית / שחייה לגיל הזהב

שחייה לגיל הזהב

הידרדרות קוגנטיבית וירידה ביכולות הגופניות הן טבעיות, ואכן מהוות פונקציה של גיל, אך מדוע שלא נעזור במניעה ודחייה של התופעה?

ספורט השחייה היה נפוץ מאז ומעולם ועדיין רבים מבין הקשישים לא זכו ללמוד שחייה באופן מסודר. היום לימוד שחייה הוא בגדר ספורט חובה ונלמד בשלבים מוקדמים של חיינו. רבים מבני דור גיל הזהב חוששים להתחיל בגילם ללמוד שחייה ובוחרים להימנע מפעילות גופנית. חבל כי הם אינם מודעים ליתרונות הרבים של פעילות גופנית בכלל ושל השחייה בפרט, ולהשפעה המיטיבה של ספורט זה.

מחקר שהתפרסם בשנת 2014 מצא כי מבוגרים אשר לא לקחו חלק בפעילות גופנית לפני גיל 70 ועשו את צעדיהם הראשונים רק אז הפחיתו את הסיכון שלהם לפתח מוגבלות פיזית, כמה פחות אתם שואלים? 28% פחות!

עדיין לא השתכנעתם? מחקר נוסף ומקיף מאוד שהתפרסם בשנת 2001 מצא כי אוכלוסיה מבוגרת, מעל גיל 65, שהתאמנה בתדירות של 3 פעמים או יותר נמצאה בסיכון של 40% פחות לפתח ליקוי קוגנטיבי…
אז לאחר שהשתכנעתם לקפוץ למים העמוקים נסביר את היתרונות הטמונים בכך.

 

אימוני שחייה למבוגרים

אימוני שחייה למבוגרים, הנערכים באופן רצני ומבוקר כוללים תרגילי כושר לחיזוק השרירים, תרגילי גמישות וקואורדינציה, עבודה על נשימה נכונה וחיזוק המפרקים והעצמות. כשאין הכבדה של הגוף על השרירים והעצמות אנו מונעים דרך ספורט זה סיכונים מיותרים לעומס ופציעות שונות. כשאדם מבוגר שוחה הוא עוסק בפעילות ספורטיבית בטוחה מנפילות ומנזקים אורתופדיים, כמובן בהנחה כי הוא עושה זאת תחת השגחה והדרכה מקצועית. המים מציפים ומסייעים לפעילות וחיזוק גפיים וגב בצורה בטוחה ונעימה. אדם מבוגר יכול כך לעזור לעצמו במניעת בריחת סידן ובחיזוק עצמותיו, שבאופן טבעי נחלשות עם השנים.

לימוד שחייה למבוגרים, המהווה פעילות נרכשת חדשה, יסייע לשמר ולחדש אזורים לא פעילים במוח. ידוע כי מוחנו מפתח קשרים חדשים ומעורר פעילות של נוירונים במוח בזמן פעילות. במיוחד למידה של חומר חדש מסייעת לפעילות מוחית ולתקשורת טובה בין הנוירונים במוחנו. בפעילות השחייה יאלץ מוחו של האדם הקשיש לאמץ ולהפעיל אזורים במוחו שאחראים על מוטוריקה, נשימה וקואורדינציה ובעקיפין נסייע להרחבת תפקודי מוחו שאף הם נחלשים עם השנים. מיותר לציין כי דרך לימוד השחייה הקשיש מפתח את ביטחונו העצמי שנפגע לעיתים עם השנים, משמר את יכולת האינטראקציה, תורם במניעת נפילות ועוזר בשמירת מצב הרוח והגזרה.

אם לא די בהיבטים הבריאותיים כדי לשכנע אתכם לקפוץ לבריכה אז תחשבו על ההיבטים החברתיים, על הבילוי המהנה ועל ההזדמנות לצאת ולהכיר אנשים חדשים. פעילות גופנית זו, מעבר להיותה מועילה היא גם הזדמנות נהדרת להכרות עם אנשים חדשים ששותפים לתחביב החדש שלכם. לכן, כשחושבים על היתרונות הטמונים בפעילות כדאי לחשוב על התמונה המלאה ולהבין כמה טוב זה עושה לגוף ולנפש.

כשקיימים כל כך הרבה יתרונות לשחייה אז למה לשבת על הכורסה? בוא ועשה צעד לקראת שיפור בריאותך, קח חלק בחוג ללימוד שחייה, וייתכן כי זוהי התרופה הטבעית והספורטיבית למכאובי הגיל המתקדם.

אנחנו בבית הספר לשחייה בועות בתל אביב מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ולבדוק התאמתכם ללימודי שחייה לגיל הזהב, האבחון חינם!



שחייה למבוגרים

 

שיעורי שחיית מבוגרים בועות

קבעו עכשיו שיעור ניסיון ללא התחייבות! קבעו עכשיו שיעור ניסיון ללא התחייבות! מלאו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם



למידע וייעוץ מקצועי